Deze module focust op het efficiënt gebruik van MS 365 en Google Workspace binnen dezelfde school. We gaan opzoek naar de gelijkenissen en verschillen tussen beide cloudgebaseerde platformen. In deze lessen vertrekken we vanuit schoolgerelateerde casussen. Zo leren we documenten beheren en aanpassen tussen beide platformen en samenwerken met MS Teams en Google Meet.
Gecombineerd werken met Microsoft 365 en Google Classroom
Tips & tricks voor basisgebruik van Microsoft 365 en Google Classroom
Beheren van wachtwoorden en accounts (algemeen en vakgroepaccounts)
Documenten delen en bewerken in beide platformen
Google Agenda delen met Outlook Agenda
Rekenblad online beheren en bewerken (Google Spreadsheet en MS Excel)
Google Forms resultaten integreren in Excel of omgekeerd
Automatisch doorsturen van je Outlook e-mails naar G-mail-account
Digitale didactiek: Wanneer kies ik voor welk platform? Wat zijn de voor- en nadelen?
Dit is een vervolgmodule.
Je hebt een basiskennis van Microsoft 365 en Google Classroom.
50% op de campus en 50 % online.
Deze module wordt binnenkort ingepland.